28 October 2011

Dear Tuhan ,





Tuhan ,
Kenapa semua ini jadi ?
Apakah aku terlalu jahat and banyak berdosa sampaikan dihukum begini?
Kalau aku mampu tebus semua ini aku akan buat, aku dah berusaha tapi aku tak tahu mana silapnya~


Tuhan ,
Napa hati aku sakit?
Napa air mata sialan ini jatuh lagi di pipi.
KAU, tahu kan aku tak suka lemah jatuh macam ni.
Aku tak suka bila air mata aku terlalu murah.
Aku nak jadi seorang yang " KUAT " tapi napa sekarang aku semakin lemah...


Tuhan ,
Aku terlalu teruk kah sampai tidak layak .
Aku tak harapkan apa-apa cuma mahu yang terbaik untuk dia.
Kenapa aku rasa diri ini macam sampah yang boleh dibuang sesuka aty.
Aku ada hati , aku ada perasaan.
"TERLALU SENSITIVE" yer aku sensitive bila aku terlalu amek berat pasal dia.




Tuhan ,
Kenapa aku rasa sakit ni perlahan-lahan membunuh aku.
Aku jadi mati dalam diam.
Aku jadi beku, aty aku makin lama makin expired.
Aku tak mampu nak rasa apa-apa.




Tuhan ,
Aku takut untuk bermula lagi.
Aku takut untuk beri peluang.
Aku sakitkan sapa-sapa yang dekati aku.
Aku berikan layanan terburuk.
Aku kecewakan mereka.
Jahatkah aku , betulkah apa yang aku buat?




Tuhan ,
Aku lost, aku buntu, aku tak nak selamanya aku hidup begini.
Aku tak nak terus cemburukan kebahagian orang lain.
Atau adakah jalan hidup aku memang akan macam ini~ selamannya ?



Tuhan ,
Alhamdulillah baru-baru ni aku berjaya menamatkan study aku selama 3 tahun,
aku bersyukur atas rahmatMU,
Tapi ingatkan doaku padaMU, beberapa tahun sebelum ini..
Aku berniat untuk berkongsi kegembiraan ini dengan orang yang penting dalam hidup aku,
Yes, my parent and my sis were there,
But there still space for 1person ,ruang untuk orang yang tidak wujud,
Dihari itu aku nampak pasangan sana sini,berkongsi hari kemegahan mereka,
Sekali lagi aku masih mampu tersenyum, dengan tengok bahagia orang lain.





Tuhan ,
Aku menagis lagi ,
Aku rasa sakit lagi untuk dia,
Aku sedang menipu diri aku ,
Aku tak nak apa-apa ,aku takkan harap apa-apa,




Tuhan ,
Luka aku masih belum sembuh,
Masih sakit, masih bernanah,
Apa pun ujian yang KAU berikan pada ku,
Aku masih bersyukur kerana aku masih bernafas,
Aku tahu semua ini bersebab, KAU lebih maha megetahui.





P/s : KAU lebih mengetahui apa yang terbaik untuk aku.


4.30 a.m
29/10/2011

2 comments:

~zura~ said...

sabar cyg..setiap ape y brlaku mst ade pnhujungnya..
redha dan berdoa..smga tuhan bg petunjuk utk kita..

Opera Hidup said...

tq mucuk :)